Rakan Setia

Isnin, 26 Julai 2010

Salah Siapa????


 Assalamualaikum Semua,

Setiap hari, kita akan dengar berita pembuangan bayi yang tidak berdosa ini. Di televisyen, radio, di dada akhbar, internet dan sebagainya. Yang peliknya, makin hari makin banyak pulak yang buang bayi tidak berdosa ini. Apalah salah bayi ini ye, belum sempat melihat dunia, ternyata sudah kembali padaNYA. Kalu tak silap saya, bayi yang dibuang kini sudah memcecah 20 ribu lebih, sekiranya mereka hidup, bagaimana pula nanti hidup, sudah tentu akan dipandang serong oleh masyarakat, dan apabila bayi ini telah dewasa kelak, bagaimana  pula dengan perkahwinan mereka nanti, Kasihan mereka kan... 

* p/s :  Kalaulah ada niat nak mencuba atau nak meneruskan tabiat maksiat itu di musim cuti Tahun Baru China dan ‘Valentine’ ini, bayangkan deritanya melahirkan anak sendirian di tandas, betapa malunya diri, keluarga, agama, negara dan bangsa ini selamanya..!. Bayangkan betapa besarnya dosa yang akan di ‘ungkit’ sepanjang hayat..?, bayangkan pertemuan anak itu dengan anda di akhirat nanti..! bayangkan besarnya laknat ‘Pencipta’ terhadap anda..!.
Jangan sibuk menyalahkan pihak lelaki dan pihak-pihak lain apabila anda telah hamil dan kononnya telah teraniaya. bukan hanya ‘mereka’ yang jahat, atau kononnya ‘tidak bertanggung jawab’, tapi kita yang sebenarnya BODOH kerana menyerahkan diri dengan mudah kepada orang yang anda tahu memang jahat serta tidak akan ‘bertanggung jawab’, namun anda sengaja mengundang masalah…  Oleh itu, salahkanlah diri sendiri.

Firman Allah dalam surah Al Israa’ ayat 15.
“Barangsiapa yang berbuat sesuai dengan hidayah (Allah), maka sesungguhnya dia berbuat itu untuk (keselamatan) dirinya sendiri; dan barangsiapa yang sesat maka sesungguhnya dia tersesat bagi (kerugian) dirinya sendiri. Dan seorang yang berdosa tidak dapat memikul dosa orang lain, dan Kami tidak akan meng’azab sebelum Kami mengutus seorang rasul”.





3 komen:

zalin berkata...

astagfirullahAlazim..

Nurhafizah Mohd Ismail berkata...

KESIAN BABY TU KAN...

shazat berkata...

Salam...hihi...lama tak jalan sini...hmmm...nak komen sikit...semuanya berbalik kepada ajaran Islam di rumah dan di sekolah...jika asas Islam kuat mungkin ini tidak berlaku...jika mak bapak ambil kisah anak...ini mungkin tidak berlaku..Allah dah tetapkan hukum pada yang melakukan zina...tapi kita tak dengar cakap tuhan...hukum tuhan yang buat...tapi kita ikut hukum manusia..mana boleh lawan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...